Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

DMD a dýchací přístroj

Jmenuji se David Kalčík, mám svalovou dystrofii a v říjnu mi bude 30let. Od roku 2013 jsem odkázán na dýchací přístroj, který používám 24 hodin denně.

Jmenuji se David Kalčík, mám svalovou dystrofii a v říjnu mi bude 30let. Od roku 2013 jsem odkázán na dýchací přístroj, který používám 24 hodin denně. Ještě do nedávna jsem používal starý dýchací přístroj, který byl pro mě v poslední době už nedostačující tak jsem se rozhodl pro lepší a kvalitnější ventilaci. Díky kamarádovi Martinovi se kterým jsem v kontaktu přes sociální sít a často si píšeme. Poradil mi ať se zaměřím na přístroj, který on používá na spaní. Tak jsem si o novém přístroji zjistil více informací a zkontaktoval se s panem doktorem Novákem z Ostravy, kde jsem si měl tento přístroj vyzkoušet, ale bohužel všechny tyto plány mi překazil koronavir. Koncem dubna se nám ozvala paní doktorka Vránová ze spánkového centra ve Zlíně. Domluvili jsme se, že přijedou k nám domů a přístroj mi zapůjčí a já ho budu moci odzkoušet z čehož jsem měl velkou radost. Modernější neinvazivní plicní ventilaci používám třetí týden a k mému milému překvapení se mi konečně dostává plné podpory dýchání do celých plic a taky mám o dost kvalitnější spánek, po ránu nemám žádnou bolest hlavy jako dříve což bylo dost nepříjemné. Zatím jsem první pacient v ČR, který má tento přístroj zapůjčený na zkoušku doma. Snad nebude problém s vyřizováním. Věřím, že všechno dobře dopadne a ještě na závěr: DÝCHÁNÍ JE ZÁKLAD NAŠEHO ŽIVOTA TAK SI TOHO PROSÍM VŠICHNI VAŽME.

 

Autor: David Kalčík | čtvrtek 3.9.2020 6:58 | karma článku: 26,31 | přečteno: 600x
  • Další články autora

David Kalčík

Nový nádech do života

Jak to vlastně u mě všechno začalo, než jsem se rozhodl podstoupit tracheostomii? Bude to už jedenáct let, co jsem začal kvůli své nemoci mít obtíže s dýcháním a bylo potřeba plicní ventilace.

12.5.2023 v 11:10 | Karma: 19,73 | Přečteno: 422x | Diskuse| Osobní

David Kalčík

Začátek roku jak vyšije

Na silvestra si přátelé přejí hodně štěstí, hlavně zdraví, což je opravdu hezký zvyk. U nás ten nový rok nezačal zrovna podle mých představ.

17.1.2022 v 9:26 | Karma: 20,43 | Přečteno: 617x | Diskuse| Zlín

David Kalčík

Nejlepší rodinná dovolená

Můj dědeček, jakožto zkušený zedník pomáhal svému nejlepšímu kamarádovi a zároveň sousedovi stavět chatu úplně od základu. Na Rusavě u Bystřice pod Hostýnem, kde je opravdu krásná příroda a klid od městského ruchu. Za oplátku jsme

16.1.2022 v 20:20 | Karma: 26,25 | Přečteno: 669x | Diskuse| Cestování

David Kalčík

Životní zkušenost a pomoc druhých

Každý z nás v životě dosáhne věku, kdy se chce osamostatnit, ať jde o handicapovanou nebo zdravou osobu. U mě to nastalo v pubertě mezi 14 a 15 věkem. Byl jsem sice na vozíčku, ale touha vyzkoušet si život na internátě mě lákala..

2.12.2020 v 9:15 | Karma: 25,48 | Přečteno: 633x | Diskuse| Zlín

David Kalčík

Svalová dystrofie a skolióza

Začátky na vozíčku byly velmi těžké, hledal jsem polohu k sezení, která by pro mě byla nejpohodlnější. Při dívání u televize jsem se na vozíčku začal celkem často naklánět na pravý bok.

25.10.2020 v 2:51 | Karma: 22,94 | Přečteno: 603x | Diskuse| Zlín
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 734x
Jmenuji se David mám svalovou dystrofii, chtěl bych psát články o své nemoci a rád bych se podělil o své zkušenosti, popřípadě bych mohl poradit i ostatním rodinám jak bojovat s touhle zákeřnou diagnozou.

Seznam rubrik