DMD a dýchací přístroj

3. 09. 2020 6:58:45
Jmenuji se David Kalčík, mám svalovou dystrofii a v říjnu mi bude 30let. Od roku 2013 jsem odkázán na dýchací přístroj, který používám 24 hodin denně.

Jmenuji se David Kalčík, mám svalovou dystrofii a v říjnu mi bude 30let. Od roku 2013 jsem odkázán na dýchací přístroj, který používám 24 hodin denně. Ještě do nedávna jsem používal starý dýchací přístroj, který byl pro mě v poslední době už nedostačující tak jsem se rozhodl pro lepší a kvalitnější ventilaci. Díky kamarádovi Martinovi se kterým jsem v kontaktu přes sociální sít a často si píšeme. Poradil mi ať se zaměřím na přístroj, který on používá na spaní. Tak jsem si o novém přístroji zjistil více informací a zkontaktoval se s panem doktorem Novákem z Ostravy, kde jsem si měl tento přístroj vyzkoušet, ale bohužel všechny tyto plány mi překazil koronavir. Koncem dubna se nám ozvala paní doktorka Vránová ze spánkového centra ve Zlíně. Domluvili jsme se, že přijedou k nám domů a přístroj mi zapůjčí a já ho budu moci odzkoušet z čehož jsem měl velkou radost. Modernější neinvazivní plicní ventilaci používám třetí týden a k mému milému překvapení se mi konečně dostává plné podpory dýchání do celých plic a taky mám o dost kvalitnější spánek, po ránu nemám žádnou bolest hlavy jako dříve což bylo dost nepříjemné. Zatím jsem první pacient v ČR, který má tento přístroj zapůjčený na zkoušku doma. Snad nebude problém s vyřizováním. Věřím, že všechno dobře dopadne a ještě na závěr: DÝCHÁNÍ JE ZÁKLAD NAŠEHO ŽIVOTA TAK SI TOHO PROSÍM VŠICHNI VAŽME.

Autor: David Kalčík | čtvrtek 3.9.2020 6:58 | karma článku: 26.31 | přečteno: 595x

Další články blogera

David Kalčík

Nový nádech do života

Jak to vlastně u mě všechno začalo, než jsem se rozhodl podstoupit tracheostomii? Bude to už jedenáct let, co jsem začal kvůli své nemoci mít obtíže s dýcháním a bylo potřeba plicní ventilace.

12.5.2023 v 11:10 | Karma článku: 19.73 | Přečteno: 410 | Diskuse

David Kalčík

Začátek roku jak vyšije

Na silvestra si přátelé přejí hodně štěstí, hlavně zdraví, což je opravdu hezký zvyk. U nás ten nový rok nezačal zrovna podle mých představ.

17.1.2022 v 9:26 | Karma článku: 20.43 | Přečteno: 614 | Diskuse

David Kalčík

Nejlepší rodinná dovolená

Můj dědeček, jakožto zkušený zedník pomáhal svému nejlepšímu kamarádovi a zároveň sousedovi stavět chatu úplně od základu. Na Rusavě u Bystřice pod Hostýnem, kde je opravdu krásná příroda a klid od městského ruchu. Za oplátku jsme

16.1.2022 v 20:20 | Karma článku: 26.25 | Přečteno: 667 | Diskuse

Další články z rubriky Zlín

Mirka Pantlíková

„Pane policajte, máte pumpu?“

K napsání tohoto článku o úsměvných příhodách s našimi vnuky mě inspiroval článek blogerky Jitky Štanclové, ve kterém popisuje zážitky ze svého „babičkovského“ života.

19.7.2022 v 17:35 | Karma článku: 21.45 | Přečteno: 739 | Diskuse

David Kalčík

Začátek roku jak vyšije

Na silvestra si přátelé přejí hodně štěstí, hlavně zdraví, což je opravdu hezký zvyk. U nás ten nový rok nezačal zrovna podle mých představ.

17.1.2022 v 9:26 | Karma článku: 20.43 | Přečteno: 614 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 663

Jmenuji se David mám svalovou dystrofii, chtěl bych psát články o své nemoci a rád bych se podělil o své zkušenosti, popřípadě bych mohl poradit i ostatním rodinám jak bojovat s touhle zákeřnou diagnozou.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...